Zoekmachine Optimalisatie: waarom Google Webmaster Tools gebruiken?

Beheert u een website of bent u geïnteresseerd in zoekmachine optimalisatie? Dan kan Google Webmaster Tools u zeker een dienst bewijzen. Met deze gratis tool volgt u de indexatie van uw website op de voet. Nog mooier, u werkt actief en op een gebruiksvriendelijke manier aan de optimalisatie van uw website voor de indexering door zoekmachines.

Om gebruik te kunnen maken van Google Webmaster Tools moet u eerst een korte installatieprocedure doorlopen. Daarna kunt u door het menu navigeren en  de aangeboden mogelijkheden bekijken. Er zijn op dat moment nog geen resultaten beschikbaar, geen paniek. Deze tool heeft even tijd nodig om alle informatie rond de huidige status van uw website te verzamelen.

Google Webmaster Tools biedt een schat aan nuttige informatie en reikt diverse mogelijkheden aan om uw website te optimaliseren. We overlopen de belangrijkste opties:

-U kunt alle links bekijken die naar uw webpagina’s lopen (sites die naar uw site verwijzen). Zijn deze sites populair en relevant, dan heeft dit een positieve invloed op uw website.
-U ontdekt welke pagina’s tot een 404-error leiden en welke pagina’s niet bereikbaar zijn, zo kunt u de nodige acties ondernemen om de bereikbaarheid te herstellen.
-Er wordt aangegeven of uw website duplicate content bevat. Dit betekent dat meerdere pagina’s naar inhoud erg op elkaar lijken, wat ertoe kan leiden dat niet alle pagina’s meetellen in de ranking. Dit dient u te vermijden door bv. title tags, inleidingen te herschrijven en synoniemen te gebruiken.
-U vindt terug wanneer Google voor het laatst uw site heeft geïndexeerd, bovendien wordt er ook aangegeven wat de prestaties waren van uw website tijdens dit proces.
-U leert welke zoekwoorden een hoge relevantie hebben t.o.v.  uw website en via welke zoekwoorden er pagina’s werden bezocht.
-U kunt bepaalde pagina’s weerhouden van indexering door het instellen van een robot.txt bestand.
-U kunt een sitemap uploaden zodat de spiders van Google makkelijker hun weg terugvinden.

Daarnaast geeft Google diverse statistieken weer. Zo kunt u nagaan hoeveel pagina’s de Google spiders bezochten en op welke dag dit gebeurde. Verder worden ook uw website prestaties getoond, waaronder grafieken en data over de gemiddelde laadtijd van uw webpagina’s. Beschikt u over een Google +1 knop op uw website, dan heeft u via de webmaster tools ook toegang tot deze statistieken.

Opgelet! U kunt Google Webmaster Tools enkel gebruiken voor websites waarvan u eigenaar bent of voor sites waartoe u het recht heeft gekregen van een beheerder.

Google Webmaster Tools bevat een schat aan nuttige informatie over de prestaties van uw website op gebied van zoekmachine optimalisatie. Na het doorlopen van een korte installatieprocedure kunt u met deze tool wijzigingen doorvoeren om de score van uw website in de zoekmachines te verbeteren en zo de vindbaarheid te vergroten.

I-Folks kan u vanzelfsprekend begeleiden bij het gebruik van Google webmaster tools of bij het optimaliseren van uw website voor zoekmachines in het algemeen. Lees hier welke stappen we ondernemenVraag ons vrijblijvend naar advies op maat of een offerte.

Advertenties

Over I-Folks

i-Folks is sinds 1999 actief als resultaatgericht online communicatiebureau. Onze missie is om via doelgroepgerichte online campagnes de doelstellingen van onze klanten te realiseren. Of het nu een maximaal aantal conversies tegen de laagst mogelijke conversiekost is, dan wel het maximaliseren van hun online reputatie. Woorden zijn voor ons niet voldoende! Door gebruik te maken van analytic- en monitoring tools sturen we niet alleen onze campagnes maar brengen we ook de resultaten voor onze klanten in beeld. Zelfs een resultaatverbintenis m.b.t. onze vergoeding behoort tot de mogelijkheden. Een audit van uw website naar opbouw, usability en efficiëntie is vaak de eerste stap in een samenwerking met i-Folks. Vervolgens wordt in functie van doelgroepen en doelstellingen een strategisch online marketing plan opgesteld met bijhorende KPI's. Tijdens de campagne worden zowel clickstream, engagement als profiel analyses doorgevoerd om de efficiëntie van de campagne te controleren en desgevallend bij te sturen.
Dit bericht werd geplaatst in Zoekmachine Marketing, Zoekmachine Optimalisatie en getagged met , , . Maak dit favoriet permalink.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s