Zoekmachine advertising: ontdek de mogelijke oorzaken voor het niet verschijnen van uw ads

U adverteert via Google Adwords op het display netwerk maar wanneer u de weergave van uw advertenties test, verschijnen deze niet bij de zoekmachine resultaten. In dit artikel verneemt u meer over de mogelijke oorzaken.

Er kunnen diverse redenen zijn waarom uw Google Adwords-ads niet verschijnen:

Advertentie

  • U keek niet alle mogelijke posities na. Misschien staat uw advertentie op de tweede pagina of zelfs als toppositie (boven de organische zoekresultaten) weergeven.
  • Uw advertentie wordt beoordeeld. In dit geval moet u geduld oefenen tot uw advertenties goedgekeurd zijn.
  • Uw advertentie werd niet goedgekeurd. Zorg ervoor dat uw advertentie voldoet aan het advertentiebeleid van Google. U kunt in AdWords ontdekken wat de oorzaak is.
  • U heeft getarget op een andere taal en/of locatie. U kunt uw advertentie enkel zien wanneer de ingestelde taal overeenkomt met de taal van de zoeker. Als u uw advertenties target op de Franse bevolkingsgroep dan zullen enkel Franse zoekers uw advertentie zien. Bent u Nederlandstalig, dan is het logisch dat uw ad niet weergegeven wordt. Houd er rekening mee dat Google ook kijkt naar de instelling van de zoekmachine. Zo kan een Nederlandstalige zoeker op http://www.google.fr toch de Franse getargete advertenties te zien krijgen.

Opmerking over het targeten op locatie
Naast taal, is het ook mogelijk om uw advertenties te targeten op een bepaalde locatie. Hierbij krijgen gebruikers met het IP-adres van die regio uw advertentie te zien. Andere gebruikers kunnen de advertentie ook zien indien ze een locatie mee opgeven in hun zoekopdracht. Wanneer u bijvoorbeeld een fabrikant bent van ramen en target op Hasselt, zal uw advertentie zichtbaar zijn voor personen die ‘ramen Hasselt’ ingeven, ook al is hun IP-adres afkomstig uit Antwerpen.

Zoekwoorden

  • Uw biedingen zitten onder het bod van de eerste pagina. Controleer bij het tabblad zoekwoorden van uw campagne of de biedingen zich onder het bod van de eerste pagina bevinden. Wanneer dit het geval is, verhoogt u het bod met het minimum dat Google vooropstelt.
  • De kwaliteitsscore van uw zoekwoorden is niet hoog genoeg. Check of de kwaliteitsscore van uw zoekwoorden hoog genoeg is. Wanneer dit niet het geval is, kunt u het zoekwoord best onderbreken. Voeg zoekwoorden toe die beter aansluiten bij uw doelgroep. Sluit irrelevante zoekwoorden uit om het aantal vertoningen te verminderen en de kwaliteitsscore te maximaliseren.
  • Uw zoekwoorden hebben een laag zoekvolume. Hieronder vallen zoekwoorden die te vaag of te specifiek zijn voor uw branche. U voegt dan best bredere trefwoorden toe aan de campagne. U bent niet verplicht om het zoekwoord te weren uit uw campagne vermits Google automatisch de weergave van uw advertentie beperkt en opnieuw activeert wanneer er meer zoekers zijn voor het trefwoord.
  • U heeft meermaals dezelfde zoekterm ingegeven in Google. Hierdoor krijgt Google de indruk dat uw advertentie niet relevant is. Bijgevolg wordt uw advertentie op een lagere positie geplaatst of niet meer getoond. Gebruik daarom altijd het hulprogramma Advertentievoorbeeld en -planning om te controleren of uw advertentie al dan niet zichtbaar is. Zo worden er geen extra vertoningen gegenereerd en beïnvloedt u de kwaliteitsscore van uw advertentie niet.

Budget

  • U heeft een lager dagbudget ingesteld dan Google aanbeveelt. Daarom worden uw advertenties verspreid gedurende de dag.
  • Uw dagbudget is opgebruikt. Stel een hoger dagbudget in om meer vertoningen te genereren.  Daarnaast kunt u specifiekere zoekwoorden en uitsluitingszoekwoorden opnemen. Op die manier komt er meer dagbudget vrij voor relevante advertentievertoningen.

Factuur

  • Uw facturatiegegevens zijn niet correct. Controleer of u uw factuurgegevens juist zijn en verbeter waar nodig.
  • U geeft geen betaling doorgevoerd. Uw advertentie wordt niet weergegeven wanneer uw accountsaldo is verbruikt of wanneer uw creditcard geweigerd is.

Gebruik steeds het hulprogramma Advertentievoorbeeld en -planning om te controleren of uw advertentie al dan niet zichtbaar is. Zo worden er geen extra vertoningen gegenereerd en wordt de kwaliteitsscore van uw advertentie niet beïnvloed. Worden uw ads niet getoond, kijk dan uw account na om het probleem te ontdekken en op te lossen.

Vragen over zoekmachine advertising? Bij i-Folks kunt u terecht voor advies en SEA-opleidingen. Daarnaast kunnen we perfect instaan voor het opzetten en realiseren van uw SEA-strategie. Vul het formulier in en vraag vrijblijvend meer info. 
 

Over I-Folks

i-Folks is sinds 1999 actief als resultaatgericht online communicatiebureau. Onze missie is om via doelgroepgerichte online campagnes de doelstellingen van onze klanten te realiseren. Of het nu een maximaal aantal conversies tegen de laagst mogelijke conversiekost is, dan wel het maximaliseren van hun online reputatie. Woorden zijn voor ons niet voldoende! Door gebruik te maken van analytic- en monitoring tools sturen we niet alleen onze campagnes maar brengen we ook de resultaten voor onze klanten in beeld. Zelfs een resultaatverbintenis m.b.t. onze vergoeding behoort tot de mogelijkheden. Een audit van uw website naar opbouw, usability en efficiëntie is vaak de eerste stap in een samenwerking met i-Folks. Vervolgens wordt in functie van doelgroepen en doelstellingen een strategisch online marketing plan opgesteld met bijhorende KPI's. Tijdens de campagne worden zowel clickstream, engagement als profiel analyses doorgevoerd om de efficiëntie van de campagne te controleren en desgevallend bij te sturen.
Dit bericht werd geplaatst in Zoekmachine Adverteren en getagged met , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie